Retourrecht

Kan ik een bestelling terugsturen/retourneren?

Als particuliere consument beschikt u over een termijn van 14 dagen waarbinnen u kunt verzaken aan uw aankoop. Mochten onze producten niet voldoen aan uw wensen, dan kan u dit melden en terugzenden op voorwaarde dat de verpakking intact is gebleven en indien het geen product is die speciaal voor u werd besteld. Een geopende verpakking zal u dus niet meer toelaten af te zien van de aankoop. Dit verzaakrecht geldt niet voor zakelijke klanten. Producten op bestelling speciaal voor de klant en/of met levertijd van 1 of meer weken kunnen niet van dit verzaakrecht genieten.

 

Artikel retourneren in de winkel

Dat kan gratis in onze winkel in Aalst, binnen de 14 dagen na levering. Kondig je ruil eerst aan via mail naar [email protected] Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren én op vertoon van uw aankoopticket kunnen geruild worden. Afgeprijsde artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

 

Stappenplan om via verzending te retourneren:

  • mail ons ([email protected]) dat u een artikel wilt retourneren en de reden waarom.
  • na goedkeuring, ontvangt uw via e-mail instructies voor het retourneren van het artikel.
  • stuur het artikel terug naar het retouradres. De retourkosten zijn voor uw rekening.
  • van zodra wij uw retourzending goed ontvangen hebben, sturen wij u een ontvangstbevestiging via e-mail en storten we het betaalde bedrag binnen de 30 dagen terug.

 

Kan ik een product ruilen of omwisselen?

Om te ruilen moet je erop toezien dat de verpakking intact is gebleven en dat het geen product is die speciaal voor u werd besteld. Een geopende verpakking zal u niet meer toelaten af te zien van de aankoop.

 

Stappenplan om te ruilen:

  • mail ons ([email protected]) dat u een artikel wilt retourneren met de reden waarom.
  • u ontvangt via e-mail instructies voor het retourneren van het artikel.
  • stuur het artikel terug naar het retouradres. De retourkosten worden door u gedragen.
  • na ontvangst en goedkeuring, kunnen we omruilen en het nieuwe product verzenden. 
  • indien Yellow Lemon Tree uw zending goedkeurt, wordt het nieuwe artikel (indien voorradig) zo spoedig mogelijk verzonden.

 

Verkeerd artikel?

Verwittig ons via [email protected] binnen de 2 dagen na ontvangst.

Beschadigd artikel?

Verwittig onze klantendienst via [email protected] binnen de 2 dagen na ontvangst.
Formuleer de beschadiging duidelijk met bijhorende foto's. Indien later, kunnen wij dit niet meer ontvangen, aangezien de kans groot is dat de beschadiging door de klant afkomstig kan zijn.

 

Yellow Lemon Tree behoudt zich het recht om retouren te weigeren en geen tegoed te schenken of het bedrag niet terug te betalen, wanneer het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn of door schuld anders dan die van Yellow Lemon Tree of de leverancier van het artikel zijn beschadigd.